Alla inlägg den 8 maj 2010

Av Para Bellum - 8 maj 2010 22:29

Jag blir så trött. Jag blir bara så jävla trött. Jag vet inte var jag ska ta vägen.

 

Vi är i slutspurten av skolåret. Alla beter sig konstigt. Allting skiter sig. Allting är bara fel, och jag orkar inte mer. Allting blir bara fel, och alla är arga eller irriterad, men ingen vill erkänna det.

 

Min bästa vän beter sig inte som min bästa vän längre. Och idag fick jag äntligen reda på anledningen till att vi inte umgås längre. Hon tror (och jag vet inte varför) att min pojkvän inte vill att jag ska umgås med henne, därför vill hon inte (!) umgås med mig.

 

Men det har han aldrig sagt, och jag har aldrig påstått något sådant... så i grund och botten är det alltså hon som inte vill umgås med mig. Eller? Hon kämpar ju inte precis för att vi ska få tid att göra saker ihop. Hon frågar inte om vi ska göra något.

 

Så om så vore, att min pojkvän inte velat att jag skulle umgåtts med henne, så skulle hon alltså bara stå bredvid och låta det hända. Låta mig bli tagen ifrån henne helt enkelt. Så mycket är vår vänskap värd, att hon skulle låta mig bli avskärmad från henne istället för att försöka behålla mig som vän.

 

Det är ju trevligt och veta. Och sen min lillasyster som tydligt har tagit min väns parti, utan att ha hört min sida av saken dessutom. Och hon vägrar erkänna att det är det hon gjort.

 

Och nu säger hon att hon inte ogillar honom. Fast jag vet att hon absolut inte tycker om honom. Det märks på henne.

 

Jag begär inte att dem ska gilla min pojkvän. Men jag begär att de ska respektera att jag har gjort det här valet. Att jag tycker om honom, och att jag vill göra det ifred, om jag får. Men det får jag inte. Och att alla andra ska ta så jävla illa vid sig för att jag gör det, förstår jag inte.

 

Jag vet att inte alla gillar honom. Jag är fan inte dum. Men jag skulle uppskatta om dem kunde hålla det för sig själva. Och att de kunde respektera mig såpass mycket att de kunde tolerera att vara i samma rum i alla fall.

 

Jag tänker inte välja den ena över den andra. Men jag tänker inte tolerera att någon agerar som att det är ett "det ena eller det andra" val heller. För det är det inte. Men om det bara är jag som arbetar för att undvika något sånt, vet jag inte hur länge jag kommer orka.

 

Jag vet inte om jag orkar alls. Mitt huvud gör ont, det gör ont i magen, jag är trött utan anledning. Skolarbete hopar sig, och jag pallar snart inte mer. Jag vet inte om jag orkar med att min bästa vän inte längre vill umgås med mig, av anledningar som är helt bisarra.

 

Jag ska sova nu.

 

---

 

Eftermiddagens låt:
Renfue - Dancing With A Liar

Av Para Bellum - 8 maj 2010 12:00

 Borde egentligen vara ute med hunden just nu. Måste gå till bussen snart också. Helt ärligt är jag inte säker på att jag vill gå egentligen. Men jag måste. Jag har redan lovat att jag ska göra det. Så jag sitter på min säng och fryser i väntan på att gå.

 

Jag ska ta ut hunden så fort jag har skrivit klart här. Det är ingen bra vecka. Det är verkligen inte det. Min s.k bästa vän är astyken, och jag vet inte om hon vill ha något med mig att göra, även om jag faktiskt är på väg till hennes konsert i Alingeby, som en överraskning för henne.

 

Min pojkvän beter sig jättekonstigt, och jag vet inte om jag orkar med det. Han är avundsjuk, och jag vet på vem. Jag vet varför. Det jag inte förstår är varför han, istället för att konfrontera problemet, gömmer sig.

 

Han går därifrån. Han håller sig borta. Blir mer distant. Och jag blir mer och mer irriterad på honom. Jag vill inte att det här ska hända. Jag orkar inte det. Jag tänker inte tillåta det. Vill inte tillåta det.

 

Jag förstår inte varför han inte fattar att jag inte tycker om någon annan. Att han tydligen inte känner mig så väl som jag trodde, och vet att jag aldrig skulle vara så oärlig mot honom.

 

Det finns en anledning till att han är den första jag tänker på när jag vaknar och den sista jag tänker på innan jag somnar. Det finns en anledning till att det är han som ligger bredvid mig på nätterna. Det finns en anledning till att det är hans hand jag greppar efter, att det är hans läppar min längtar till.

 

Varför förstår han inte det?

 

---

 

Förmiddagens låt:
OneRepublic - All The Right Moves

Presentation

"Sic vic pacem - para bellum"

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards