Direktlänk till inlägg 8 maj 2010

We're Caught, Dancing With A Liar

Av Para Bellum - 8 maj 2010 22:29

Jag blir så trött. Jag blir bara så jävla trött. Jag vet inte var jag ska ta vägen.

 

Vi är i slutspurten av skolåret. Alla beter sig konstigt. Allting skiter sig. Allting är bara fel, och jag orkar inte mer. Allting blir bara fel, och alla är arga eller irriterad, men ingen vill erkänna det.

 

Min bästa vän beter sig inte som min bästa vän längre. Och idag fick jag äntligen reda på anledningen till att vi inte umgås längre. Hon tror (och jag vet inte varför) att min pojkvän inte vill att jag ska umgås med henne, därför vill hon inte (!) umgås med mig.

 

Men det har han aldrig sagt, och jag har aldrig påstått något sådant... så i grund och botten är det alltså hon som inte vill umgås med mig. Eller? Hon kämpar ju inte precis för att vi ska få tid att göra saker ihop. Hon frågar inte om vi ska göra något.

 

Så om så vore, att min pojkvän inte velat att jag skulle umgåtts med henne, så skulle hon alltså bara stå bredvid och låta det hända. Låta mig bli tagen ifrån henne helt enkelt. Så mycket är vår vänskap värd, att hon skulle låta mig bli avskärmad från henne istället för att försöka behålla mig som vän.

 

Det är ju trevligt och veta. Och sen min lillasyster som tydligt har tagit min väns parti, utan att ha hört min sida av saken dessutom. Och hon vägrar erkänna att det är det hon gjort.

 

Och nu säger hon att hon inte ogillar honom. Fast jag vet att hon absolut inte tycker om honom. Det märks på henne.

 

Jag begär inte att dem ska gilla min pojkvän. Men jag begär att de ska respektera att jag har gjort det här valet. Att jag tycker om honom, och att jag vill göra det ifred, om jag får. Men det får jag inte. Och att alla andra ska ta så jävla illa vid sig för att jag gör det, förstår jag inte.

 

Jag vet att inte alla gillar honom. Jag är fan inte dum. Men jag skulle uppskatta om dem kunde hålla det för sig själva. Och att de kunde respektera mig såpass mycket att de kunde tolerera att vara i samma rum i alla fall.

 

Jag tänker inte välja den ena över den andra. Men jag tänker inte tolerera att någon agerar som att det är ett "det ena eller det andra" val heller. För det är det inte. Men om det bara är jag som arbetar för att undvika något sånt, vet jag inte hur länge jag kommer orka.

 

Jag vet inte om jag orkar alls. Mitt huvud gör ont, det gör ont i magen, jag är trött utan anledning. Skolarbete hopar sig, och jag pallar snart inte mer. Jag vet inte om jag orkar med att min bästa vän inte längre vill umgås med mig, av anledningar som är helt bisarra.

 

Jag ska sova nu.

 

---

 

Eftermiddagens låt:
Renfue - Dancing With A Liar

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Para Bellum - 12 maj 2010 13:05

Ok. Måndagen var ingen bra dag. de thar vi redan dokumenterat. Det blev uthärdligt när vi gick på IFK-match senare, jag och en vän Men skit att Blåvitt fick sitt vinnarmål bortdömt. Andra målet på säsongen som blir bortdömt.  Och därmed slutade match...

Av Para Bellum - 10 maj 2010 14:40

Det är en skitdag. Det här kommer inte alls bli bra. Mamma är asarg för att jag inte är hemma och pluggar matte. Men jag kan inte vara hemma och plugga matte. Vad tjänar det till när jag ändå inte förstår någonting? Nej, jag skämtar inte. Jag förstår...

Av Para Bellum - 8 maj 2010 12:00

 Borde egentligen vara ute med hunden just nu. Måste gå till bussen snart också. Helt ärligt är jag inte säker på att jag vill gå egentligen. Men jag måste. Jag har redan lovat att jag ska göra det. Så jag sitter på min säng och fryser i väntan på at...

Av Para Bellum - 7 maj 2010 22:31

Sitter här och funderar över den lilla röda skrivbok som jag fick i julklapp av min pojkvän. Den är jättefin. 13x13 cm stor (tror jag), pärmen i lite mörkare rött tyg  med två hjärtan inetsade på framsidan, och ett litet rött snöre som bokmärke, prec...

Av Para Bellum - 5 maj 2010 23:07

Jag var inte helt säker på hur jag skulle hantera den här dagen. Det började med ett besök på konstmiséet med KUHI och det började inte förrän kl 10. Sen gick jag och min vän för att äta med en av mina bästa vänner på Paprika för att hon inte började...

Presentation

"Sic vic pacem - para bellum"

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards