Direktlänk till inlägg 4 maj 2010

You Cross Your Heart I Hope To Die

Av Para Bellum - 4 maj 2010 10:11

 Trött idag. Ingen vidare morgon. Jag visste att jag inte skulle vara med på matteprovet, men jag orkade inte ens gå upp såpass att jag hann i tid till lektionen heller. Det är helt enkelt ingen bra vecka.

 

Skolan har varit seg. Jag gjorde inget vettigt under mattelektionen (jag kan ju inte räkna matte direkt, eftersom matteboken rök igår också)... eller, jag skrev till det sista på mitt tal som jag kanske får hålla imorgon istället för idag.

 

Sen gick jag och några vänner och åt. Pasta med kyckling i currysås. Det var väl helt ok tror jag. Jag vet inte riktigt hur man ska bedöma det. Det spelar ingen större roll vad det är ändå så...

 

Folk går runt och snackar skit om min vän och hennes pojkvän. Säger att han strulade och grejer med en annan tjej medan demvar i Frankrike. Det tror jag inte ett skit på. Det skulle han aldrig göra. Och inte tjejen heller. Hon är också upptagen, och båda dem människorna är inte personer som skulle göra så.

 

Och nu har mina klasskamrater fått ceperyck och tycker det är vettigt att störa Chalmers eleverna några våningar ner. Mycket intressant att de inte har tillräckligt mycket vett för att förstå själva att det inte är särskilt smart. Ja, vi lär ju bli utkickade från det här stället när kontraktet går ut i vår. Ofta dem skulle vilja ha kvar oss.

 

Jag orkar inte med dem. Jag har ont i huvudet dessutom. Och jag kommer behöva skippa i stort sett hela engelska lektionen bara för att min dirigent vill ha mig i Lerum vid halv 3. Jag har inte mycket val antar jag om jag vill vara med på torsdag... Inte för att det kommer fungera så bra nu när klarinetten är borta.

 

Jag får låna en klarinett av Micke. Men jag vet inte.... jag kanske låter bli att spela i alla fall. Vi får väl se.

 

Nu slutar svenska lektionen och jag måste gå och prata med min engelska lärare, och kanske överleva ytterligare en halvtimme med min korkade klass.

 

---

 

Morgonens låt:
Boys Like Girls - Up Against The Wall

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Para Bellum - 12 maj 2010 13:05

Ok. Måndagen var ingen bra dag. de thar vi redan dokumenterat. Det blev uthärdligt när vi gick på IFK-match senare, jag och en vän Men skit att Blåvitt fick sitt vinnarmål bortdömt. Andra målet på säsongen som blir bortdömt.  Och därmed slutade match...

Av Para Bellum - 10 maj 2010 14:40

Det är en skitdag. Det här kommer inte alls bli bra. Mamma är asarg för att jag inte är hemma och pluggar matte. Men jag kan inte vara hemma och plugga matte. Vad tjänar det till när jag ändå inte förstår någonting? Nej, jag skämtar inte. Jag förstår...

Av Para Bellum - 8 maj 2010 22:29

Jag blir så trött. Jag blir bara så jävla trött. Jag vet inte var jag ska ta vägen.   Vi är i slutspurten av skolåret. Alla beter sig konstigt. Allting skiter sig. Allting är bara fel, och jag orkar inte mer. Allting blir bara fel, och alla är ar...

Av Para Bellum - 8 maj 2010 12:00

 Borde egentligen vara ute med hunden just nu. Måste gå till bussen snart också. Helt ärligt är jag inte säker på att jag vill gå egentligen. Men jag måste. Jag har redan lovat att jag ska göra det. Så jag sitter på min säng och fryser i väntan på at...

Av Para Bellum - 7 maj 2010 22:31

Sitter här och funderar över den lilla röda skrivbok som jag fick i julklapp av min pojkvän. Den är jättefin. 13x13 cm stor (tror jag), pärmen i lite mörkare rött tyg  med två hjärtan inetsade på framsidan, och ett litet rött snöre som bokmärke, prec...

Presentation

"Sic vic pacem - para bellum"

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards