Direktlänk till inlägg 5 maj 2010

I don't wanna wait, before, the dream is over

Av Para Bellum - 5 maj 2010 23:07

Jag var inte helt säker på hur jag skulle hantera den här dagen. Det började med ett besök på konstmiséet med KUHI och det började inte förrän kl 10. Sen gick jag och min vän för att äta med en av mina bästa vänner på Paprika för att hon inte började förrän kvart över tolv.

 

Efter detta var det bara att pallra sig till svenskan där vi skulle hålla tal för nationella muntliga. Hela temat gällde relationer, och jag talade om barn och deras förmåga att älska villkorslöst. Det måste ha gått hem någorlunda eftersom jag gick ifrån lektionen med ett MVG i nationella muntliga.

 

Sen skulle vi ha engelska. Men eftersom jag inte har speaking-delen förrän nästa vecka så hade jag ju ingen lektion. Så istället gick jag och en kompis till biblioteket och lånade nya bäcker (eller jag lånade nya böcker) så jag har något att läsa och sen åkte jag hem.

 

Mamma lagade mat och körde mig sedan till tåget för att åka och repa med orkestern. Väl där så satte jag mig för och skrev klart förslaget till hur inbjudan för min och min väns födelsedagsfest-grej ska se ut, och sedan schasade jag in mina klarinettister i vårat rum, och schasade bort dem som inte hörde dit.

 

Repet var över lag väldigt trevligt även om det fortfarande är skit att klarinetten försvann i måndags. Vi spelade de nya låtarna vi fått som vi ska spela på Tattoot i Borås om två veckor ungefär.

 

Och jag tycker det är så fascinerande, att det kan vara så underligt att prata med min pojkvän på msn eller via telefonen nu för tiden, för att han verkar så... distanserad och ointresserad och jag frågar mig själv varför vi är tillsammans egentligen.

 

Men så träffar jag honom, och han är världens gulligaste, och jag minns exakt varför. Idag kom han fram, tittade på mig en stund och sen kramade han mig och frågade hur jag mådde. Då mådde jag genast bättre. Han lät mig krama honom resten av pausen innan vi blev tvungna att gå tillbaka till våra platser för att spela.

 

Inte så att han inte låter mig göra det annars. Men han strök mig över ryggen hela tiden och sa åt dem andra att vara tysta så fort dem nämnde det med klarinetten. Och det är vid såna tillfällen jag vet precis varför jag älskar honom.

 

Veckan blev plötsligt mycket bättre än innan, även om den fortfarande är långt ifrån bra.

 

Tack älskling <3

 

---

 

Dagens låt:

Jason Mraz - Make It Mine

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Para Bellum - 12 maj 2010 13:05

Ok. Måndagen var ingen bra dag. de thar vi redan dokumenterat. Det blev uthärdligt när vi gick på IFK-match senare, jag och en vän Men skit att Blåvitt fick sitt vinnarmål bortdömt. Andra målet på säsongen som blir bortdömt.  Och därmed slutade match...

Av Para Bellum - 10 maj 2010 14:40

Det är en skitdag. Det här kommer inte alls bli bra. Mamma är asarg för att jag inte är hemma och pluggar matte. Men jag kan inte vara hemma och plugga matte. Vad tjänar det till när jag ändå inte förstår någonting? Nej, jag skämtar inte. Jag förstår...

Av Para Bellum - 8 maj 2010 22:29

Jag blir så trött. Jag blir bara så jävla trött. Jag vet inte var jag ska ta vägen.   Vi är i slutspurten av skolåret. Alla beter sig konstigt. Allting skiter sig. Allting är bara fel, och jag orkar inte mer. Allting blir bara fel, och alla är ar...

Av Para Bellum - 8 maj 2010 12:00

 Borde egentligen vara ute med hunden just nu. Måste gå till bussen snart också. Helt ärligt är jag inte säker på att jag vill gå egentligen. Men jag måste. Jag har redan lovat att jag ska göra det. Så jag sitter på min säng och fryser i väntan på at...

Av Para Bellum - 7 maj 2010 22:31

Sitter här och funderar över den lilla röda skrivbok som jag fick i julklapp av min pojkvän. Den är jättefin. 13x13 cm stor (tror jag), pärmen i lite mörkare rött tyg  med två hjärtan inetsade på framsidan, och ett litet rött snöre som bokmärke, prec...

Presentation

"Sic vic pacem - para bellum"

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards