Alla inlägg den 3 maj 2010

Av Para Bellum - 3 maj 2010 19:47

Jag tänkte skriva om min dag. Om hur dryg skolan är. Om hur kul det är att göra prov i psykologi, för det är egentligen inte så mycket press på att kunna saker utantill, utan man kan litegrann och sedan är resten upp till ens egen analytiska förmåga.

 

Men jag vet inte om jag orkar skriva mycket mer om det än det där egentligen. Jag kan inte se hur den här veckan skulle kunna bli värre än den redan är. Och självklart kommer det börja spöregna resten av veckan bara för att jag säger så. Men vem bryr sig.

 

Börjar det spöregna så kommer jag vara den första ut genom dörren i bara t-shirt och shorts, barfota. Jag ska bli så förkyld att jag slipper skolan för resten av året. Jag orkar snart inte mer.

 

Och ovanpå det så var det någon som stal min klarinett idag. Jag stod och pratade med en vän om våra problem med en tredje väns pojkvän. Och bara... sådär så var det någon som tog väskan som klarinetten låg i.

 

Jag ville bara gråta. Jag var nästan på väg att börja gråta där, mitt i stan. Men jag har någon slags mental spärr (tack och lov) och kan inte börja gråta bland folk. Jag får bara glansiga ögon, men det kommer aldrig ut. Det var först när jag såg mamma som väntade på mig på stationen som jag började gråta på riktigt.

 

Jag vet att ni icke-musikaliska personer som inte har instrument inte kan förstå hur man kan börja gråta över att ha förlorat sitt instrument. Men jag är musiker. Det var en träklarinett, en av de finaste slagen, med otrolig klang och den var min. Bara min.

 

Det är lite som Harry Potter; när man har hittat sitt instrument (trollstav) så bara vet man att den är perfekt. Även om det är andra som inte kan spela på den, eller tycker den är krånglig och inte kan använda den, så är den perfekt just för dig.

 

Och för en musiker så blir instrumentet en del aven. När de försvinner, blir stulna eller liknande så är det som att förlora sin bästa vän, eller ett syskon. Det är hemskt.

 

Dessutom tog dem min mattebok, så nu har jag panik och vägrar göra matteprov imorgon. Jag kan inte göra matteprov om jag inte får titta i boken och läsa lite om det en sista gång dagen innan provet. Det går inte.

 

Så nu ska jag gå. Och så kanske jag tar och skriver klart mitt svenska tal innan jag går och lägger mig och vägrar gå upp imorgon. Jag vill inte.

 

Jag ville inte äta förut. Men jag visste att om jag inte gjorde det så hade jag spytt av illamåendet som kommer när man inte äter som man ska.

 

Nu har jag sjukt ont i huvudet.

 

---

 

Dagens låt:
3Oh!3 feat Katy Perry - STARSTRUKK

Av Para Bellum - 3 maj 2010 07:05

Om jag hade varit en duktig flicka så hade jag suttit på en buss på vägen till skolan just nu. Men jag är ingen duktig flicka, och därav så sitter jag inte på en buss utan på min egen säng i bara underkläderna och har inte orkat ta på mig något annat.

 

Jag orkade inte i morse och ljög för pappa om att jag började 9 istället för kvart över åtta, och fick automatisk typ en timme extra sömn. Inte för att det hjälpte mig egentligen, med tanke på att jag snoozade mig fram tills klockan var kvart i sju.

 

Och nu är klockan snart kvart över och det enda vettiga jag har gjort är att ha bäddat sängen. Och tagit på mig underkläderna förstås. Jag vet ändå vilka kläder jag ska ha på mig, så det är ingen brådska. Det är sen när jag ska packa väskorna som det blir jobbigt.

 

Jag har psykologi prov idag som kommer gå åt pipan. Jag orkar inte ens bry mig. Jag har matteprov imorgon och nationella på fredag. Ska hålla tal i svenskan imorgon också, och jag är inte klar än. Men jag orkar inte uppbringa de känslor som säger att jag faktiskt bryr mig.

 

Så istället gick jag in på FB imorse. Så en person från min skola som börjat måla porträtt av andra. Och alla var så imponerade och "Wow!"-ade åt det hon målade. Tro mig, det var inget vidare. Och de två enda porträtten på folk som jag också känner såg inte ens ut som dem.

 

Min bästa vän målar sjukt mycket bättre. Sen att jag aldrig skulle säga det till den här personen, precis av samma anledning till att så många tondöva människor söker till Idol, är en helt annan femma.

 

Eller så kanske jag bara ska sluta vara avundsjuk för att det är så många andra människor som har gömda talanger, medan jag själv inte har någonting alls egentligen. Det var jättefint målat!

 

Så... nu ska jag gå och göra det jag borde istället för att sitta här och vara uppkäftig.

 

---

 

Morgonens låt:
3Oh!3 - DONTTRUSTME

Presentation

"Sic vic pacem - para bellum"

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards