Direktlänk till inlägg 8 maj 2010

Everybody Knows Where We're Going

Av Para Bellum - 8 maj 2010 12:00

 Borde egentligen vara ute med hunden just nu. Måste gå till bussen snart också. Helt ärligt är jag inte säker på att jag vill gå egentligen. Men jag måste. Jag har redan lovat att jag ska göra det. Så jag sitter på min säng och fryser i väntan på att gå.

 

Jag ska ta ut hunden så fort jag har skrivit klart här. Det är ingen bra vecka. Det är verkligen inte det. Min s.k bästa vän är astyken, och jag vet inte om hon vill ha något med mig att göra, även om jag faktiskt är på väg till hennes konsert i Alingeby, som en överraskning för henne.

 

Min pojkvän beter sig jättekonstigt, och jag vet inte om jag orkar med det. Han är avundsjuk, och jag vet på vem. Jag vet varför. Det jag inte förstår är varför han, istället för att konfrontera problemet, gömmer sig.

 

Han går därifrån. Han håller sig borta. Blir mer distant. Och jag blir mer och mer irriterad på honom. Jag vill inte att det här ska hända. Jag orkar inte det. Jag tänker inte tillåta det. Vill inte tillåta det.

 

Jag förstår inte varför han inte fattar att jag inte tycker om någon annan. Att han tydligen inte känner mig så väl som jag trodde, och vet att jag aldrig skulle vara så oärlig mot honom.

 

Det finns en anledning till att han är den första jag tänker på när jag vaknar och den sista jag tänker på innan jag somnar. Det finns en anledning till att det är han som ligger bredvid mig på nätterna. Det finns en anledning till att det är hans hand jag greppar efter, att det är hans läppar min längtar till.

 

Varför förstår han inte det?

 

---

 

Förmiddagens låt:
OneRepublic - All The Right Moves

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Para Bellum - 12 maj 2010 13:05

Ok. Måndagen var ingen bra dag. de thar vi redan dokumenterat. Det blev uthärdligt när vi gick på IFK-match senare, jag och en vän Men skit att Blåvitt fick sitt vinnarmål bortdömt. Andra målet på säsongen som blir bortdömt.  Och därmed slutade match...

Av Para Bellum - 10 maj 2010 14:40

Det är en skitdag. Det här kommer inte alls bli bra. Mamma är asarg för att jag inte är hemma och pluggar matte. Men jag kan inte vara hemma och plugga matte. Vad tjänar det till när jag ändå inte förstår någonting? Nej, jag skämtar inte. Jag förstår...

Av Para Bellum - 8 maj 2010 22:29

Jag blir så trött. Jag blir bara så jävla trött. Jag vet inte var jag ska ta vägen.   Vi är i slutspurten av skolåret. Alla beter sig konstigt. Allting skiter sig. Allting är bara fel, och jag orkar inte mer. Allting blir bara fel, och alla är ar...

Av Para Bellum - 7 maj 2010 22:31

Sitter här och funderar över den lilla röda skrivbok som jag fick i julklapp av min pojkvän. Den är jättefin. 13x13 cm stor (tror jag), pärmen i lite mörkare rött tyg  med två hjärtan inetsade på framsidan, och ett litet rött snöre som bokmärke, prec...

Av Para Bellum - 5 maj 2010 23:07

Jag var inte helt säker på hur jag skulle hantera den här dagen. Det började med ett besök på konstmiséet med KUHI och det började inte förrän kl 10. Sen gick jag och min vän för att äta med en av mina bästa vänner på Paprika för att hon inte började...

Presentation

"Sic vic pacem - para bellum"

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards